måndag 12 december 2011

Senaste & kommande



Senaste:

  • Ringde skatteverket idag, tyvärr är det fortfarande osäkerheter kring om vi ska eller inte betala sociala avgifter, eller om våra anställda ska göra det, pust... (reglerna har ändrats sedan förra året)
  • Skrev därför ett mejl till regionschefen för UF, där jag förklara vilka problem som uppstått och så frågade jag helt enkelt varför igen egentligen kan svara på dessa frågor, när chansen att driva tjänsteföretag inom UF finns, då ska någon kunna svara på dessa frågor, så är det bara. Jag fråga henne om de sociala avgifterna och hoppas på svar snart! Sa även att vi kunde lämna uppgifter så att vi kanske kan svara på frågor snabbt till UF-tjänsteföretag nästa år (då vi lär va experter)!
  • Vi har utformat olika dokument över gmail, ett slags arbetsregister, där vi skriver in varenda jobb vi hittills haft, vem som jobba, datum, uppgifter, tillställning, antal timmar etc. Sedan även ett slags register över anställda och kommentarer om dem, vad de kan och inte kan mm. 
  • Gick runt hela eftermiddagen idag i jakt efter sponsorer, då vi för det mesta riktade oss till banker. Gick dock inte så jättebra, vilket är synd, vi får helt enkelt fortsätta kämpa! Banker är kanske inte rätt typ av företag att rikta in sig på. 
Kommande:
  • Imorgon - möte med Bellevue, en restaurang som vill se vilka vi är innan vi snackar om anställning!
  • Vi ska även träffa Malin imorgon, alltså en anställningsintervju, vi har bokat tid för Dipti också, men  hon har inte svarat, vilket dock beror på vår dålig framförhållning, så kanske senare i veckan!
  • Söka fler kunder, ska gå ner till restaurangen bredvid mig imorgon!
  • Söka fler anställda, även be våra anställda kolla med vänner!
  • Skicka fakturor, vilket jag dock tror Magda redan gjort. 
  • Söka sponsorer!
  • Snygga till hemsidan och lära sig Vismas bokföringsprogram (min pappa ska visa oss)
  • Min kompis syster har sagt att hon gärna ställer upp gratis och lär ut våra anställda hur man ska servera bra och ect, därför ska vi förbereda för en kurs i januari, då hon kommer hem efter jul!
  • Se till att betala ut löner till anställda
Detta är allt jag kan komma på nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar