måndag 5 december 2011

Mötet på Östergårds...

Magda och jag åkte ut till Danderyd idag för att träffa Anna, VD på Östergårds restaurang och catering).
Det gick inte precis som vi förväntat oss. Vi antog att Anna var intresserad av att kanske anställa oss, men först ville veta mer. Antar att man kan säga att hon var det, men hon ville veta precis ALLT om vårt företag.

Pris, kunder, målsättning, våra anställda och deras erfarenhet, vad vi tjänade på det etc.

Östergårds har nämligen själva precis startat en slags bemanningsfirma, som är exakt som våran. Det som skiljer är att hennes anställda har mer erfarenhet och därför är dyrare.

Vi blev ganska så förvirrade kan jag säga, det var inte alls vad vi förväntat oss. Kanske var det så att hon ville kolla "standarden" på vår personal, för att sedan se om hon kunde anställda våra anställda och sedan hyra ut dem för 300kr/h, som hon nu tar. Dock, som hon sa, så kräver hon mer erfarenhet än vad vi gör, därför slutade det med att hon sa att bollen var i våra händer, om vi kan komma på något sätt att samarbeta på.

Själv tror jag att det inte är något vi kommer göra. Hon kan ju faktiskt ta våra anställda om de nu är bra- hon kan erbjuda en bättre lön än vad vi kan. Så detta lär vi nog lägga på is.

Ändå kul att se att vi faktiskt kan ses som ett potentiellt hot för vissa företag, detta kändes som ett klassiskt "håll dina fiender närmare - moment" om jag kan uttrycka mig så och göra mig förstådd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar