tisdag 4 oktober 2011

04.10.11

Hej igen, va ett tag sen nu! Har varit riktigt upptagen på senaste tiden med annat skolarbete, så har inte kunnat koncentrera mig så mycket på UF-företaget. Vilket är riktigt dumt, så jag har försökt lägga om min tid på ett bättre sätt, eftersom vi måste göra så mycket som möjligt innan vi sticker iväg till Frankrike om ca 5 veckor. Innan dess vill jag ha detta avklarat:

  • Registrera företaget
  • Göra klart en snygg och informativ hemsida till företaget
  • Anställa en del personal
  • Skicka ut reklam om företaget och tjänsterna vi erbjuder
  • Ta reda på all information angående försäkring och hur lönen skall betalas ut.
Idag under lektionen registrerade vi Eventhjältarna som vi nu heter. Det gäller bara att skolan betalar de 300kr i avgift som krävs, för att registreringen skall vara genomförd. Vad gäller hemsidan är det också ett litet projekt som vi måste lägga ner lite mer tid på, men vi har inte riktigt kommit fram till hur vi vill att den ska se ut. Jag har även varit i kontakt med en kvinna på Skatterverket som ska hjälpa oss med att svara på frågor angående försäkringar för att anställa personal, men även avgifter kring löner. Vi hoppas på att kunna träffa hennes denna vecka. Imorgon ska vi även höra av oss till SEB, för att boka in ett möte, där de förhoppningsvis också kommer svara på våra frågor angående tjänstebolag och anställning av personal. Om detta sker denna vecka, eller nästa så borde vi kunna utforma alla delar i företaget så att vi även kan börja söka personal. Just nu känner jag mig väldigt stressad med tanke på Frankrike, men jag känner också att vi har börjar höja tempot lite nu, speciellt när vi nu är tre istället för två! Magda har nämligen anslutits sig till vårt företag, vilket jag är jätteglad över då hon redan har tagit många initiativ till att driva Eventhjältarna framåt!

Angående de marknadsundersökningar jag gjort, måste jag säga att svaren är riktigt positiva! Jag har skickat ut ca 20 mejl och fått av 7, alla positiva. Varför resten inte har svarat kan bero på att jag skickat till mejladresser som är för allmäna för att någon ska bryr sig om att svara oss, tyvärr. Till de direktadress jag skickat har jag fått svar, alla hemsidor skriver inte direkt mejladresser till sina anställda. Hur som helst, anser vi att det finns ett behov av vårt företag, så vi vill bara börja skicka ut en massa reklam, tyvärr är vi inte riktigt där än!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar