onsdag 21 september 2011

21.09.11

Igår åkte jag och Karro till Ung Omsorgs kontor och mötte Arvid, Oscar och Benjamin för lite brainstorming! De killarna är så otroliga, vi berättade om vår affärsidé och de bara spann vidare på den och under bara 10 minuter hade vi fått en massa bra idéer! Vi va där en ca en timme, så ni kan nog förstå hur inspirerande det var för oss. Vi frågade även om de kunde vara våra handledare genom denna UF-process, vilket de gick med på, så nu har vi tre fantastiska människor att bolla idéer med när vi behöver det!

Som jag tidigare nämnde funderade jag och Karro också på om vi ska försöka "hjälpa" dagis att hitta extrapersonal. Vi gjorde en marknadsundersökning och har nu insett att behovet av det faktiskt inte är så stort, eftersom många dagis har olika typer av vikariepool att vända sig till. Vi tänker alltså satsa fullhjärtat på ung extrapersonal för olika events eller tillställningar. Det jag och karro måste tänka mer på är hur vi vill nischa oss, så att vi blir mer intressanta och också låter mer seriösa.

Idag har jag mejlat ut en ny marknadsundersökning till 10 olika lokaler, där jag frågat vilken typ av personal de använder sig av och frågar om de skulle kunna tänka använda ung personal med lite erfarenhet för lägre kostnad. Vi har redan fått tre svar, alla positiva! Hoppas att det faller in mer svar i mejlkorgen under dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar