fredag 7 oktober 2011

07.10.11

v.34 Skolan började
v.35 Tankeverksamhet kring idéer
v.36 Vi kom på konceptet och började formulera det. Skapade bloggar, mailadress och började fundera på en hemsida. Tog namnet Young Workers UF som företagsnamn.
v.37 Skickade ut intresseundersökningar via mail och ”surveymonkey” som är en svarsblankett. Möte med Ung Omsorg- de blev våra handledare.
v.38 Karolina och Stephanie rekryterade Magda- vi blev Eventhjältarna istället för Young Workers UF.
v.39 Vi skapade hemsidan och började designa samt lägga in information.
v.40 Möte med Skatteverket och SEB för att ta reda på försäkringar och avgifter för personal. Företaget registreras och hemsidan finjusteras. Ytterligare marknadsundersökning har gjorts och varit delvis positiv.
v.41 Söka efter intressenter och framtida jobb, samt personal- möte med intresserade samt en del markarbete ska göras. Spontana besök hos företag som kan behöva personal till exempelvis julbord. Mer marknadsföring och reklam, kolla med kontakter och handledare om tips. Öppna företagskonto.
v.42 Vi har som mål att denna vecka ha ett antal intresserade av anställning. Vi vill nu även börja göra reklam, på internet och i samhället.
v.43 Vi hoppas nu ha hittat den personal vi finner lämpad och anställa dessa. Vi hoppas även att marknadsföringen skall ge resultat i form av potentiella kunder.

v.45 Under Aix veckorna tar vi emot beställningar och förfrågningar om jobb, men vi ställer förmodligen inte upp på jobb medan vi är borta.
v.46 Lära oss mer om bokföring och hur man skickar faktura och liknande, om vi inte redan gjort det.
v.47 Ta hand om anmälningar till jobb och personal samt sköta bokföring och löneutbetalning. Mässanmälan- UF mässan. För att vara med ska man boka senast torsdag den 24e november. Görs på hemsidan www.ungföretagsamhet.se Denna vecka ska även tävlan om Ufs bästa affärsplan lämnas in- via post.
v.48 Åter tillbaka efter Frankrike, förhoppningsvis har vi en del bokningar att ta tag i. Om inte är det dags att skicka ut mer information och kolla upp var det behövs jobb. Gå på UF-mässan torsdag 1 december.
v.49 Förhoppningsvis har vi olika jobb och nya bokningar. Bokföring och löneutbetalning ska ske och vi borde vid det här laget veta hur man gör.
v.50 Mycket förberedelser inför julen- många företag lär ha julbord och förhoppningsvis har vi en hel del bokningar att ta hand om. Kolla om mer personal behövs- intervjuer med dessa och rangordna efter erfarenhet och kunskap.
v.51 Samma som vecka 50, men förmodligen mer att göra. Vi måste även färdigställa olika moment inför julen då vi förmodligen är bortresta.
v.52 Lov Vi tar förmodligen emot bokningar men det är tveksamt om vi sköter något jobb under lovet.
v.1   Lov
v.2 Kolla efter förbättringar som kan ske inom företaget och öka marknadsföringen beroende på hur bra det går för oss.
v.3 Förhoppningsvis rullar jobben in- men om inte ska vi ta reda på hur det kan förbättras och på vilket sätt detta ska genomföras.
v.4
v.5
v.6
v.7
v.8
v.9
v.10
v.11
v.12
v.13
v.14 Lov
v.15
v.16
v.17
v.18
v.19

Från v.4-19 anser vi att vi just nu inte kan planera så mycket mer. När vi väl har fått igång företaget så är det mesta vi kan göra att försöka skaffa fler och fler kunder, genom marknadsföring, försöka växa helt enkelt. Att planera vårterminen är lite för långsiktigt för oss just nu helt enkelt, eftersom vi kommer behöva utgå från vart företaget ligger i förhållande till hur långt vi kom fram till jul.

(För en närmare projektplan, scrolla ner)
v.44 Fortsätta söka efter kunder och förhoppningsvis få några bokningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar