lördag 17 mars 2012

Skatteverket!

Idag fick vi äntligen tag på skatteverket! Jag fick prata med en person där som är mer ansvarig för att hjälpa folk med registrering av arbetsgivare. Hon kommer nu skicka hem flera blanketter och broschyrer som vi ska fylla in, där vi inte bara registerar oss som arbetsgivare, utan även skatteregisterar oss och får ett eget konto där vi betalar in moms och sociala avgifter!

Hon kommer även skicka med en ”skattekarta” som berättar hur många procent skatt vi ska dra av beroende på vart personen bor i Stockholm, mycket användbart!

Är lite orolig för att det kan bli svårt att lära sig att korrekt fylla i allt vi omsatt och räkan ut moms korrekt och löneutbetalningen med skatter osv, men jag vet att min pappa (som arbetar med bokföring för ett stort företag) är redo att hjälpa oss! Han har dessutom arbetat på Skatteverket och kan i princip vägleda oss genom det mesta. Däremot är jag så himla glad över att jag faktiskt fått chansen till att göra det här, hade aldrig trott det när jag i tvåan satt och lärade mig bokföra löner, inte visste jag att jag skulle göra det på riktigt året därpå! Dessutom är det så enkelt att sköta vårt företag, jag och Karro var nere i Köpenhamn för två helger sen, men lyckades ändå boka in ett jobb och förbereda allt samma dag som vi var på väg ner med tåget. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar