lördag 17 mars 2012

Senaste!

Mycket har hänt sedan jag sist blogga! Tyvärr har det varit tufft i skolan, så därför har bloggandet fått lida en del. Däremot betyder det inte att inget har hänt, tvärtom, en MASSA har hänt. Till och börja med så har våra jobb för Porslinsfabriken startat och feedbacken från dem har varit toppen! De är jättenöjda med Benjamin som står i disken tre timmar per kväll och även Alexander som står i garderoben ca 7 timmar per kväll. Benjamin kommer resa bort i ca en vecka, just under en tuffare period mellan mars och april, men då har vi Madde som kommer hoppa in, som också är jätteduktig!

Det enda som oroar mig är att de inte har betalat den första fakturan vi skickade till dem, som skulle betals för ca 13 dagar sedan. Dessutom så ska den andra fakturan vi skickade dem betalas nu på söndag den 18e, men inte har de gjort det heller. Vi har insett att vi måste sätta en typ av straffavgift på våra fakturor, så att de faktiskt betalas!

Eftersom de är sena med fakturorna så blir det problematiskt om de är sena med sista fakturan vi skickar i juni, tänk om de inte skickar den i tid? Vad gör vi då? Herregud. Jag tänker mejla vår kontakt på Porslinsfabriken nu nästa vecka och förklara situationen för henne, fast först vill jag prata lite med någon på UF igen, så att jag förstår allt korrekt. Detta kan ju leda till att de inte vill boka oss för jobbet i juni, men det vore inte direkt någon större förlust! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar