lördag 17 mars 2012

Anställningsintervjuer

Igår hade vi 4 stycken anställningsintervjuer, 3 tjejer och 1 kille! Det var riktigt kul faktiskt, vi kan det här så bra nu, när det kommer till att ställa rätt frågor och avläsa en person genom hur den presenterar sig själv. Bland det viktigaste jag har lärt mig är att jag inte håller med det klassiska uttrycket ”Första intrycket är viktigast”, då jag märkt att människor överraskar! I november anställde vi en kille som var riktigt nervös på intervjuen, själv var jag extremt osäker på honom, men det slutande ändå med att vi anställde honom. Det var bland det bästa vi gjort, han är en utav våra bästa i personalteamet! Dessutom hade han ingen erfarenhet utav servering och garderobsbemanning tidigare. Det är också något jag insett, en person behöver inte mycket erfarenhet utav ett jobb, allt som krävs är en extrem arbetsmoral och en vilja, viljan att lära sig nya saker. De vi träffade igår verkade alla hur bra som helst! Vi har fått in flera CV efter a tt vi delade ut flygbland på Våga vara egen-mässan. Vi valde ut dessa fyra för att de helt enkelt verkade bäst och hade den erfarenheten vi sökte, eller ja alla utom en. Killen som kom skrev bara ett sånt fint motivationsbrev, så vi bestämde oss för att ge honom en chans. Han förklarade för oss att han verkligen, verkligen, verkligen ville att vi skulle ge honom en chans och att han skulle ge sitt allt!
Så vi kommer antagligen låta honom provjobba. De tre tjejerna hade alla stor erfarenhet, så dem lär vi anställa också! Men först måste vi boka lite fler jobb, just nu håller vi redan på att skicka ut mer reklam. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar