söndag 25 mars 2012

Missförstånd i helgen!

I lördags så skulle vi jobba för en kund som vi redan jobbar rätt mycket för. De behövde en person för disken och jag kom överens med vår kontakt där att vi skulle skicka Frida till dem. Sedan måste de ha glömt det, för de bad Benjamin som annars brukar jobba där att jobba på lördagen, vilket resulterade i att båda kom dit på lördagen.

Första felet är att de inte lyssnat på vad jag sa och ber Benjamin komma dit. Andra felet är dock att Benjamin som i första hand "svara till oss" inte kollade med oss om han nu skulle jobba på lördagen. Detta får inte återupprepas!

Dessutom så reser Benjamin som brukar jobba där bort nästa vecka och så frågar vår kontakt där vem som ska jobba när han är borta i en nästan anklagande ton och då blir jag bara förbannad eftersom hon och jag, åter igen, har haft mejlkontakt där jag berättat att Madeleine kommer ta över när han är borta och skickat ett schema över datumen och perioderna. Visst, de har ett stressigt jobb där man måste hålla koll på mycket, men jag tycker de kan ta och skippa attityden!

Tyvärr måste vi ju ta den eftersom de är våra kunder och viktigast är att hålla dem nöjda och glada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar