lördag 11 februari 2012

Senaste

Förra veckan jobbade jag som sagt för Anders cateringföretag! Det var jättekul, hjälpte till att servera en middag för landstinget på ett hotell. Fick öva lite på att plocka tallrikar, speciellt att bära flera på en arm, vilket är extremt viktigt att kunna inom servering, det är bara en grundgrej som ska sitta. Efter detta så fick jag även jobba för dem på fredagen, under en företagsfest där jag i princip styrde upp hela grejen med en annan tjej, Mikaela, åter igen VERKLIGEN hur kul som helst!!! Fick fylla på buffé och dricka, plocka tallrikar och såg till att försöka städa så mycket som möjligt. Jag jobbar inte för dem genom Eventhjältarna, utan bara för att få en bättre insyn på självaste jobbet som serveringspersonal. Fick en massa komplimanger ifrån Mikaela, hon är kock och har själv gått hotell och restaurang, hon sa att hon trodde att jag hade serverat förut och att jag var extremt snabblärd!

Öppet hus i tisdags i skolan var jättekul! Vi fick en chans att presentera oss som företag, vilket vi gjorde bra tror jag. Många kom dessutom fram till oss för att vi var de ändå som hade choklad, sedan såg nog även våra cidershots ganska tilltalande ut! ;) Jag lyckades även dela ut lite visitkort och erbjöd då jobb, har redan fått in en sökande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar