onsdag 1 februari 2012

HELT SJUKT.

Idag träffade jag Anders, han är en vän till min mamma och äger ett cateringföretag som i regel kör ut luncher till skolor, konferenser och en massa TV-studios. Sen täcker de även många företagsfester och events osv. Han tyckte att vårat företag lät jättespännande, främst så var han intresserad av att veta om vi kommer fortsätta med det! Han sa att han var villig att satsa de 50 000kr som behövs för att starta ett aktiebolag och se till att hjälpa oss utbilda personalen, då de har tillgång till lokaler och kök. Detta är HELT SINNESJUKT. GALET. Jag vet inte ens vad jag ska säga, det är för mycket att tänka på nästan. Detta skulle innebära att vi avvecklar Eventhjältarna ena dagen, sedan andra dagen startar vi det på riktigt.

Just nu vet jag inte om jag vill detta. Eller jo, jag vill det, men jag känner att jag inte kan göra det utan att veta EXAKT vad detta kommer innebära. Antagligen kommer jag kanske inte kunna ha ett riktigt sommarlov, då jag redan planerat in en tågluff är jag konfunderad. Det är något jag verkligen vill göra, tågluffen alltså, men det är Eventhjältarna också. Det kommer att stå emellan att välja ett utav dessa tror jag och det känns lite svårt faktiskt. Han vill hur som helst investera i oss och det är verkligen helt sinnesjukt. Dessutom så ska jag få jobba för dem imorgon på ett hotell där jag ska agera servitris i 3-4 timmar gratis, som praktik. Jag erbjöd mig detta då jag vill få en bättre insyn i vad våra anställda gör, så att vi kan hjälpa dem sen att utvecklas. Så jag hoppas att allt går bra imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar