fredag 13 januari 2012

Utvärdering!

Vad  var bra?
-          För mig är grunden i ett sådant här litet UF-företag som vi har att självaste samarbetet funkar bra, vilket det har gjort. Vi alla tre (jag, Magdalena och Karolina) har alla varit otroligt engagerade och ständigt jobbat och diskuterat för att driva på Eventhjältarna UF!  Vi alla har offrat otroligt mycket tid för att få vårt företag på fötter vilket jag är glad över, det är det som behövs för att man ska lyckas. VI har alla tagit på oss olika uppgifter och faktiskt klarat av dem, självfallet även hjälpt varandra om vi fastnat med något, jag skulle även säga att vi alla litar på varandra till 110%, vilket får mig att inte vara orolig när det går sämre för oss. Som VD har jag även försökt att ta på mig ansvaret att hela tiden se till att alla gör vad de ska och att alla samtidigt känner att de hinner och klarar av de uppgifter de fått, även här kan jag säga att som VD så skulle jag inte kunna vara mer nöjd med mina kollegor! Sedan att vi också har fått så mycket stöd från både föräldrar, lärare och rådgivare har känts riktigt kul, att folk tror på en! Det har gjort att jag bara har satsat ännu mer! Vi har även kommit riktigt långt och vi har hållit oss till vårt ”projektschema” , vilket också känns skönt.  Allt som allt är det bästa helt enkelt att vi faktiskt påverkar några ungdomars liv genom att kunna ge dem arbete, vad vi har hört tycker många att det har varit jättekul och det värmer verkligen att höra!
Vad kan göras bättre?
-          Själv tycker jag att UF och Skatteverket (som är riktigt väsentliga rådgivare så att säga) kunde ha varit bättre och gett mer stöd, för vi har haft så mycket problem med att starta och driva detta tjänsteföretag. Det jag har märkt är att desto mer man tar i med ”hårdhandskarna” desto mer respons får man, inte nöja sig med att mejla, ibland får man ringa tom söka upp personen i fråga. Detta är något som vi måste fortsätta med för att få resultat, våga ligga på både kunder, anställda och andra företag och personer som berör oss. Då menar jag inte på ett otrevligt sätt! Men man kan inte sitta och vänta, finns helt enkelt inte tid för det!  Vi kan även bli mer effektiva, alltså tilldela varandra fler klara titlar angående om vem ska skall göra vad i företaget, då vi oftast är lite ”all over the place” allihopa! Alltså jobba på strukturen i företaget.  Vi måste också jobba på att, ”våga mer” så att säga, vi har blivit modigare när det gäller att bara gå till restauranger som kan vara potentiella kunder, men det vore fantastiskt om vi kunde vara mer spontana på detta sätt, alltid ha den baktanken i huvudet när man träffar äldre och mer inflytelserika personer att nämna Eventhjältarna helt enkelt. Sedan kan vi ju försöka att satsa mer tid på företag också, desto mer tid gör ju helt enkelt att vi hinner mer, men det är svårt i och med prov, läxor, inlämningar och andra jobb. Nu är fler fek-lektioner schemalagda, vilket är skönt!
Min egen insats
-          Jag är riktigt nöjd med min egna insats, jag försöker hela tiden driva fram Eventhjältarna och försöker hela tiden tänka ett steg före, vad kan vi göra nu, vilka möjligheter har vi, vilka kontakter etc! Eftersom jag tycker det är så roligt och spännande så kommer allt naturligt, går inte förbi en dag utan att jag tänker på företaget! Min motivation är strävan efter att kunna presentera ett ordentligt företag som jag, tillsammans med Karolina och Magdalena, kan vara stolta över. Jag är dålig på att blogga ( tycker det är olidligt nästan) men ska verkligen försöka förbättra mig! Kanske är jag lite hård mot mig själv, eftersom jag ändå har fått bra respons på min blogg, men jag vill utvärdera mig själv, min insats och självaste företaget mer i bloggen, denna utvärdering är ju faktiskt ett steg framåt inom detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar