torsdag 19 januari 2012

Catch up!

Okej, har inte bloggat på LÄNGE, så här är en kort update om vad som har hänt, går in på det viktigare i senare inlägg:


  • Vi fick jobbet under nyår hos Kåken, eller restaurang 1900 som det också heter. Vi fick även en utvärdering på hur våra anställda skött sig, alltså lite feedback. 
  • Av denna feedback så har vi kommit fram till att sparka en av dessa som jobbade under detta event, han håller helt enkelt inte måttet. Mer om detta sen. 
  • Under mellandagarna gick min pappa igenom bokföring med oss alla, eftersom han jobbar med det är han en expert! Vi betalade även ut löner, till anställda och oss själva! 
  • 2012 och vi har jobbat mycket på vårt bidrag till Responsible business award! 
  • Vi fick våra visitkort, ska lägga upp bilder sen! 
  • En kompis till mig fixade även en logga till oss! Ursnygg, vi är så tacksamma! 
  • Vi hade ett jobb den 14e januari, en konferanslokal som heter Bellevue. Som jag har förstått det ska det ha gått utmärkt, men har fortfarande inte fått svar på mitt feedback-mejl som jag skickade för någon dag sedan! 
  • Tillsist, idag, på väg hem till mig på Lidingö, så gick jag och Karolina spontant in på en eventbyrå som slått upp precis vid mitt gym medan vi vänta på bussen. Detta ledde till att vi nu har ett jobb den 9e februari! Det va så kul vilken fantastisk respons vi fick, ungefär så här såg dialogen ut:
- Hej kan jag hjälpa er med nått? 
-Hej, Stephanie och Karolina heter vi! Vi hade bara vägarna förbi och tänkte fråga dig om vart ni får er personal ifrån? 
- Oj, gu va kul att du fråga, vi har faktiskt använt ett bemanningsföretag för personal ett tag men vi är inte nöjda alls med dem! Har ni två erfarenhet av servering eller? 
- Vi driver faktiskt ett bemanningsföretag inom just servering och event och tänkte därför kolla om ni var intresserade av detta?
- O JA, absolut! Slå er ned och berätta mer!

Sen så visade det sig att hon också drivit UF-företag och kanske tyckte att det var extra kul med oss. Vi ska ha som ett "provjobb" den 9e februari åt dem, då de jobbar på en möbelmässa i Nacka. Två till garderob och en som diskplockar, lite enklare saker helt enkelt! Ser fram emot detta, om vi sköter oss tror jag definitivt att detta kan bli en stor kund! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar