lördag 12 november 2011

Vårt pris

Vårt pris låg först på 150 kr i timmen, vilket vi valde då vi utgick ifrån att ingen skatt eller sociala avgifter behövde betalas om vi inte tjänade mer än 30 000kr/år (termin). Då skulle alltså 90 kr går till den anställda och 20 var till mig, Magda och Karro.

Men nu, efter mycket bråk med Skatteverket och en stor del eget informationssökande så måste vi ändra priset till 120/kr i timmen, för att de som anställer oss tydligen fortfarande måste betala sociala avgifter och skatter. Då hade priset blivit 216kr/timmen för de som anställer oss, vilket är för mycket.

Att jag, Magda och Karro nu tjänar 10kr/timmen var på våra anställda är helt okej, jag vill bara se till att de finns jobb för våra anställda och lyckas som företag. Med tanke på att vi inte direkt har några utgifter gör det inte så mycket liksom. Däremot blir jag irriterad över att vi får reda på det nu, speciellt eftersom vi flera gånger förklarat för dem hur vi tänkt att vår verksamhet ska fungera. Jag förstår att det är svårt för dem att förstå med tanke på att det vi göra inte är vanligt, men det känns helt enkelt som att de inte lyssnar så bra, så i framtiden kommer vi försöka vara så tydliga som möjligt, själv ska jag skriva ut ett enkelt papper om hur vår verksamhet är uppbygg, ifall någon i framtiden skulle vilja förstå den bättre, så att inga förvirringar uppstår. Vi har haft liknande problem med IF som jag snart kommer skälla ut om jag tappar tålamodet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar