torsdag 15 september 2011

Fika med Ung Omsorg!

Något som man ständigt får höra när man pratar om att starta företag, eller läser på olika hemsidor för att lära sig mer om det är tipset "Utnyttja dina kontakter!"  Vilka kontakter har jag då...? Jag är 17 år och har aldrig haft ett riktigt seriöst jobb, utom mitt sommarjobb som min pappa fixade åt mig denna sommar på sitt kontor. Och då slog det mig, där jag jobbade i somras satt även företaget Ung Omsorg, som består utav tre killar från Handelshögskolan, som startat ett företag för att koppla samman äldrevården med ungdomar. Dessa killar var hur trevliga som helst mot mig under mina tre veckor i receptionen hos Aktiespararna, så varför inte kontakta dem och be om tips och råd?

Nu har jag och Karro en fika inbokad med dem på tisdag nästa vecka, då de ska svara på de frågor vi har angående företagande och entreprenörskap. Det var jättekul att få ett så positivt svar från dem, att de gärna ställer upp på att svara på våra frågor och det känns också riktigt lämpligt eftersom jag och karro också vill att vårt företag ska handla om att sätta unga i arbete! Inför mötet ska vi nu förbereda en massa frågor (och fika) så jag hoppas att det kommer gå bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar