torsdag 1 september 2011

BRAINSTORMING!


Hej alla glada!

Jag och Karro har fortfarande svårt att bestämma oss för exakt vilken riktning vårt UF- företag ska ta... Vi va inne på underkläder ett tag, men insåg att vi borde vidga våra vyer lite innan vi bestämmer något säkert. Något som vi funderar på just nu, är bl a kaffemuggar med roliga texter eller tryck som man då kan sälja. En annan idé som nog skulle vara lite mer utav en utmaning, är ett tjänsteföretag, som kopplar samman ungdomar med cateringföretag, där de kan få jobba extra som servitörer eller annan typ av hjälppersonal vid event, fester eller bröllop. Alltså skulle vårt företag va som mellanhanden som hjälper unga arbertslösa med lite extraarbete, samtidigt som cateringföretagen får billig arbetskraft. Inte nog med det, får även ungdomarna en chans till att skapa kontakter i arbetslivet som de kan utnyttja om de gör bra ifrån sig! Självaste konceptet tycker jag är riktigt intressant och jag är extremt nyfiken just nu på om det är möjligt att genomföra, Karro och jag ska ha möte imorgon efter skolan för att titta närmare på detta. Nästa steg vore kanske att kontakta olika cateringföretag och se om de skulle vara intresserade av detta koncept så att säga.

Nu ska jag fortsätta spåna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar